Vajinismus nedir?

Vajinismus 11. Yüzyıldan beri bilinen ve tıbbi metinlerde yer verilen bir bozukluktur. Bu bozuklukta vajina içine bir şey girmesi gerektiğinde, vajina kaslarının istek ve irade dışı olarak kasılması sözkonusudur. Korku, kaçınma, ağrı ve ağrı beklentisi tabloya eşlik edebilir ve bu durum cinsel birleşmeye izin vermez. Penisin vajinaya girişi esnasında, bazı kadınlarda kasılma sadece vajina girişinde olurken, diğer bazı kadınlarda bacaklar, bütün gövde kasları ve hatta çene bile kasılabilir. Genel bir ketlenme-kilitlenme hali yaşanabilir. Bu kadınlarda sıklıkla cinsel birleşmeden korkma ve kaçınma, vajinayı çevreleyen pelvik taban kaslarında istemsiz kontraksiyonlar, ağrı ve ağrı duyma korkusu vardır. Kadın doğrudan vajinayı çevreleyen kasları kontrol edemez ve çoğu zaman da burada bir kasılma olduğunun farkında değildir. Bazı vajinismus hastalarında birleşme girişimi esnasında, kasılmanın yanı sıra vajina girişinde şiddetli ağrı, yanma ve batma hissi bulunur.  Çoğu zaman kasılma ve birleşme korkusu o kadar şiddetlidir ki, penisin vajinaya girişi imkansızlaşır. “Tamamlanmamış evlilik”, çiftler istediği halde cinsel birleşmenin gerçekleşmediği evlilikler için kullanılan bir terimdir ve vajinismus tamamlanmamış evliliklerin en çok görülen nedenlerindendir. Vajinismuslu hastaların penis girişi sırasında duydukları ağrı, birleşme girişiminden vazgeçilmesiyle ortadan kalkar.

Bütün bunların ışığında vajinismusu, kadın olmasını arzu ettiği halde, penis, parmak ve/veya başka bir objenin vajinaya girişine izin verememe zorluğu ile karakterize bir kadın cinsel işlev bozukluğu olarak tanımlayabiliriz. Bir kadın hayatının hiçbir döneminde spazm ve ağrı yaşamadan cinsel birleşmeye giremiyorsa bu genellikle “birincil vajinismus” olarak bilinir. Birincil vajinismusu olan kadınların çoğu tampon kullanamazlar ve tam bir kadın-doğum muayenesi olmazlar. Bazen herhangi bir sorun yaşamadan haz verici cinsel birleşmeler yaşayan bir kadında, daha sonradan vajinismus gelişebilir ve bu durum “ikincil vajinismus” olarak adlandırılır. İkincil vajinismus bazı tıbbi durumlar, psikolojik ve cinsel travmalar, çocuk doğurma, cerrahi girişimler ya da menopoz gibi yaşam dönemleriyle tetiklenebilir.

Merhaba!

Online terapi - tele psikiyatri için fotoğrafı tıklayınız veya sultan@drsultandogan.com a e-posta gönderiniz.

× Nasıl yardımcı olabilirim?
%d blogcu bunu beğendi: